آتش یا حریق

آتش یا حریق

آتش   یا  حریق 

    آسایش یا درد سر

موهبتی که گاهی برای بشر دردسرساز شد!

آتش سوزی‌های بزرگی درتاریخ ثبت شده است. که تلفات وسیع انسانی با خسارات بالای مالی و حتی صدمات جبران ناپذیر فرهنگی به ابنیه و اشیاء در برداشته است.

آتش سوزی چاه‌های نفت کویت در جریان جنگ خلیج فارس علاوه خسارت مالی بسیار بزرگ، باعث آلودگی بخش وسیعی از آب و هوا گردید. جنگل سوزی گسترده در کشورهای مختلف که یک مشکل قاره‌ای قلمداد گردیده و رو تزاید می‌باشد .از نمونه‌های بارز خسارات حریق به محیط زیست است. آمار نشان داده است که حریق‌های بزرگ معمولا برای اولین بار و بدون پیش آگهی ملموسی برای ساکنین و شاغلین رخ می‌دهد. این در حالی است که طبق بررسی‌ها حداقل 75% از موارد حریق قابل پیشگیری می‌باشد.

هر چند در ایران در دو دهه‌ی اخیر با توجه به ارتقاء سطح ایمنی با استفاده از تجهیزات کشف و اعلام حریق در برابر حریق قابل توجه بوده است. لیکن گسترش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، و صنایع وابسته و پایین دستی آن در دهه 1380 و ادامه آن در دهه 1390 می‌تواند یکی از کانون‌های مستعد آتش سوزی صنعتی باشد . در سال‌های 85 تا 90 اخبار ناگواری از حوادث انفجار و حریق صنعتی گزارش شده است که نگران کننده می‌باشد.

از جان سوز ترین آتش سوزی‌های سال‌های اخیر در دی ماه 1395 رخ داد و دامن ساختمان پلاسکو تهران واقع در چهار استانبول را گرفت که آتش ده‌ها نفر از آتش‌‌نشان‌های شجاع ما در بر گرفت. این حادثه تا ابد در حافظه‌ی تاریخی مردم ما جاودان خواهد ماند.

شر کت ایلیا  در  راستای  اهداف خود  با آگاه  سازی شما را در برابر آتش ایمن می کند.  با ما همراه باشید

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =